Najdôležitejšie piliere pri osobnom predaji

"

Aké sú najdôležitejšie piliere pri osobnom predaji? Či už ste finančný konzultant, realitný maklér, agent pre nejakú MLM spoločnosť alebo hocijaký podomový predajca máte spoločné veľa vecí. Dám vám tu pár rád, no aj zaryté fakty. Je na vás, ako sa s týmito informáciami popasujete a či ich pôjdete implementovať do svojho podnikania.

Keďže som pracovala ako administratívna pracovníčka pri manažérke, ktorá bola ostrieľaná obchodníčka s praxou vyše 50 rokov a ja sama som sa stala neskôr finančnou konzultantkou, tak dúfam, že vám to, čo som sa naučila, pomôže.

Poďme na to.

Sebavedomie a reč

Ak máte dosť vysoké sebavedomie a dar reči, tak ste vyhrali. To vám poviem na rovinu. Vaše komunikačné zručnosti vám pomôžu pri vyriešení akéhokoľvek problému a hlavne PREDAŤ.

Máte tento dar? Tak prosím, nezahoďte ho a nepracujete niekde za pásom. Alebo si aspoň spravte Tiktok a natáčajte videá, aby váš dar reči nevyšiel na zmar. Je to oveľa jednoduchšie, ako si kupovať drahú techniku kvôli youtube videám. Stačí vám totižto mobil.

Poďme ďalej.

Okrem toho, že sa zo všetkého vykecáte, musíte aj vedieť počúvať. Pretože dôležité je hlavne to, čo chce váš klient. Neskáčte mu do reči, len sa ho sem tam, keď bude mať dýchaciu prestávku spýtajte, čo vás zaujíma. Dostaňte ho svojimi otázkami tam, kam chcete, no nech to nie je vtieravé.

Musíte mu vedieť pomôcť. Dostať ho z bodu A do bodu B. Vyriešte jeho problém. Musíte vedieť, čoho sa obáva, z čoho má strach. Musíte vedieť, čo potrebuje a eliminovať nežiaduce myšlienky, že to, čo mu vy ponúkate, on nepotrebuje.

Spokojný klient, ktorého počúvate a vyriešite jeho problém od vás aj nakúpi

Nezabúdajme aj na klientove námietky. Ak vám povie, že nemá peniaze, čas, a všetky tieto námietky, na ktoré sa učíte reagovať na školeniach, je tu jedna vec.

Nemôžete sa zaseknúť. Vy musíte čakať, že to príde. Ak sčervenáte, zakoktáte sa alebo urobíte čokoľvek, čo môže potencionálneho klienta odradiť, nebojte sa, nezlyhali ste.

Všetko sa dá zachrániť, len musíte byť viac pohotový a mať presne ten dar reči a sebavedomie, o ktorom som tu písala. Alebo setsakramentsky naučené námietky naspamäť.

Bez toho to bohužiaľ budete mať ťažšie. Dá sa to, no je to zdĺhavý proces a klienti vám nebudú skákať do náručia na každom rohu.

Menšia rada

Školenia vo firme nie sú kúzelné. A nie nestačia vám. To viem už teraz. Najlepšie čo môžete spraviť je nájsť si kouča alebo mentora, podľa toho, ktorý by vám viac vo vašom podnikaní vyhovoval.

Choďte na rôzne webináre, hľadajte, na internete je toho dosť.

Buďte empatický

Pri počúvaní klienta nebuďte falošní. Ak s ním neviete naozaj súcitiť, byť empatický, verte, že to vycíti a už si neškrtnete.

Hlavne mu netrepte do hlavy omáčky. Buďte skromný, stručný, ale dosť konkrétny. Klient vás musí pochopiť, čiže sa vyvarujte odborným slovám. Možno si myslíte, že vyzeráte múdro, no len privádzate zákazníka do rozpakov.

On nevie o čom rozprávate, no prikyvuje, to je najhoršie, čo sa môže stať. Netuší, čo kúpi a tým pádom, ak príde iný obchodník, ktorý mu to ľudsky vysvetlí, je veľká šanca, že zmluvu s vami zruší a pôjde inde. Ak chcete použiť odborné slovo, tak ho aj následne rozveďte.

Pri osobnom stretnutí je dôležité si vypínať zvuky na mobile. Ak vás v tej najlepšej chvíli vyruší zvonenie, vaše a nie jeho, už bude neskoro navnadiť tú istú atmosféru. Nie ste macher, ak vám tridsať krát zazvoní mobil, aby si klient myslel, aký ste úžasný a všetci vám volajú.

Pokiaľ chcete machrovať, tak si presmerujte hovory na vašu asistentku.

Kto si môže dovoliť asistentku?

Dobrý obchodník.

Nemusíte si hneď platiť pracovnú pomoc na každý deň, odvádzať za ňu odvody, platiť elektrinu v kancelárií, kde práve nie ste. Kupovať notebook, perá tlačiareň, toaletné potreby a veľa ďalšieho, čo musíte pre zamestnanca mať nachystané.

Riešením je aj virtuálna asistentka. Ja takto pracujem pre podnikateľov z rôznych odvetví. Ste vyťažený manažér, nestíhate dvíhať telefón, no chceli by ste ušetriť peniaze.

Virtuálna asistentka, ktorá ponúka službu Zákazníckej podpory vám vie ušetriť peniaze a čas

Okej.

Pozriete sa či ponúkam službu zákaznícka podpora a dohodneme sa napríklad, že chcete dvíhať telefón tri krát do týždňa 2 hodiny denne. Presmerujete na mňa hovory a vy sa venujete tomu, čo je dôležitejšie.

A vualá, zaplatíte len za to, koľko ste ma potrebovali. Ja sedím doma, mobil mám, notebook tiež, nahádžem vám rovno stretnutia do kalendára a ste vybavený. Takto viete existovať s vašou virtuálnou asistentkou celý mesiac. Ja vám vystavím faktúru na dohodnutú sumu a vy si ma môžete objednať až vtedy, keď ma budete potrebovať. Som totiž živnostníčka a platím si všetko sama, čo je ďalšia výhoda pre vás.

Peniaze

Na záver si musíte uvedomiť jednu vec.

Ako som už písala o mojej bývalej manažérke vo svojom príbehu, ktorý si prečítate TU, ak podnikáte iba pre peniaze, tak veľmi rýchlo stroskotáte. Možno zarobíte, no nikdy nebudete v pohode sami so sebou a do hrobu si tie peniaze tiež nezoberiete.

Ak vás niekto len láka na podnikateľskú činnosť a sľubuje nadštandardné platy majte na pamäti jednu vec. Ak ste tichý, neviete si dupnúť, nemáte dar reči, sebavedomie… Najprv si ho vybudujte. Všetko sa dá. Len nerobte niečo preto, lebo vám ktosi povedal, že zarobíte.

Áno, zarobíte. Ale svojou pusou, nie tou jeho.

Zbytočne sa zdeptáte a v hlave vám prelietnu myšlienky, aký ste na hovno, no pritom ste si len zle vybrali odvetvie, kde chcete pracovať.

Takýto predaj, nie je pre každého. Nie každý to vydrží. Nie každý zarobí.

Len malé percento obchodníkov uspeje. Či už poisťovák, realiťák, MLM, vysavače a neviem čo ešte, ak na to nemáte hubu, nepúšťajte sa do toho, pokiaľ si nie ste istý, že to je práca pre vás. Robte to, čo vás baví. Hľadajte možnosti, kde sa uplatniť. Vzdelávajte sa.

A keď už naozaj idete podnikať a chcete robiť obchodníka, prečítajte si aj ti malé písmená. Čo sa týka platu, alebo aj odchodu z firmy.

Hlavne si dobre vyberte značku, pod ktorou budete pracovať. Čítajte recenzie, pozrite sa na ročný obrat firmy, ako sú klienti spokojní z ich servisom, aké majú meno.

To sú dôležité faktory, na ktoré musíte brať ohľad.

 

Tipy a rady pri podnikaní vám taktiež dávam na svojom instagrame, kde ma môžete sledovať.

PODOBNÉ ČLÁNKY